Ätstörning

Yes gott folk. Ännu en diagnos har blivit konstaterad. Hetsätning UNS. Ja ja, orkar inte bry mig mer än att jag hoppas på att jag kan få den hjälp jag så väl behöver.

Och som jag DESPERAT velat tro att det endast är SOCKERBEROEENDE jag lidit av, nejdå i och med att jag stoppar saker i munnen för att fly från känslor, från verkligheten och för att döva ångest så är det inte BARA det. Som min läkare/terapuet sa att jag kan vara extra känslig gentemot kolhydrater men det andra gör att det klassas som ätstörning oxå. Och eftersom det gör att jag mår dåligt av det spelar även oxå stor roll.

Jag vet inte hur mycket (om) jag kommer skriva här framöver. Jag tar inte bort bloggen men det blir nog fortsatt tyst från min sida.

Men jag bjuder på denna lilla video, så sorgligt - eller...!!!!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Fläskdansen

Uff näe, vilken sorglig film!



Men du, vilken bra insikt du har! Och första steget mot läkning och hjälp är ju som alltid att våga och kunna se sanningen själv, och sätta ord på den.



Vilka framsteg!



Försök se allting i ljuset av det som varit tidigare, så ska du se att även detta oerhört tunga och svåra, som verkligen kommer som "lök på laxen", ändå innebär ytterligare några steg på vägen mot livet och ljuset.



Älskar dig!

2010-03-09 @ 12:15:29
URL: http://flaeskdansen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0