Dag 4 - Hur ska jag klara detta i höst?

Har precis varit på min öppenvård för att hämta meds. Fick även prata med en av syrrorna där. Pratade lite om min oro jag har för terapin jag ska börja i höst o som pågår i 1½ år.

Men hon sa väldigt bra (och skrämmande) saker.

"Du har blivit bedömd av läkare att det är DET HÄR du behöver för att kunna leva ett normalt liv, men förbered dig på att DU KOMMER HA MER ÄN ETT HELTIDS JOBB framför dig, det får du föklara för alla och se till att du bara hämtar BRA krafter nu under sommaren som är kvar. För de kommer gå åt med råge sen när detta drar igång. Umgås med människor som ger dig bra "saker", gör roliga saker, osv osv"

Ja, det här har ju ingenting med maten att göra tänker säkert ni då - men det har det.
För de tankar jag får när hon sa allt det här är: HUR SKA JAG ORKA HÅLLA PÅ MED KOSTEN SAMTIDIGT SOM JAG HAR MER ÄN ETT HELTIDS JOBB ATT GÖRA?

Jag ska inte ta ut nått i förskott, det kanske går jätte bra, men jag blir rädd. Det behövs så lite för att jag ska tappa orken o gnistan till att fortsätta kämpa mot sockret - hur mycket jag än vill...

Aja.

Ville bara dela med mig av detta här oxå - så alla som läser vet vad jag har framför mig...

Ha det bra!

/B


Det gör ont att veta att de stod o delade ut GRATIS biljetter i förrgår o jag inte visste det...
Love u Brit<333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0